Predmetová komisia
Metodické orgány:
Metodickým orgánom na škole sú PK, ktoré zriaďuje riaditeľ školy ako svoj poradný orgán. Ciele a úlohy ich činnosti, práva a povinnosti vedúcich a členov PK určuje Štatút predmetových komisií vydaný riaditeľom SOŠ.
▪ Metodické orgány majú za úlohu ovplyvňovať riešenie pedagogických problémov na základe poznatkov a skúseností svojich členov a to:
- iniciatívnym predkladaním návrhov na riešenie pedagogických problémov,
- prerokúvaním a posudzovaním návrhov vedenia školy, spracúvaním podmienok, odporúčaní a stanovísk,
- overovaním navrhovaných riešení v pedagogickej praxi,
- hodnotením výchovno-vzdelávacích výsledkov učiteľov svojho metodického orgánu,
- hodnotením výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov.
- skvalitnením prezentácie školy
▪ Metodické orgány školy budú pracovať podľa plánov, v ktorých vymedzia ciele a metódy plnenia úloh, ktoré sa budú v priebehu školského roka aktualizovať a dopĺňať. Budú nadväzovať na analýzu už dosiahnutých výsledkov a vychádzať:
- zo školského vzdelávacieho programu,
- z plánu hlavných úloh školy, zámerov a príloh
- z hodnotenia výsledkov činnosti metodického orgánu za predchádzajúci školský rok,
- z pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR pre školský rok 2013/2014
- aktuálnych podmienok školy, vzdelávacích potrieb pedagogických zamestnancov.
▪ Metodické orgány budú:
- podieľať sa na tvorbe osnov jednotlivých vyučovacích predmetov v zmysle štátneho vzdelávacieho programu a podľa vzoru predloženého vedením školy,
- podieľať sa na tvorbe metodických a didaktických materiálov,
- zvyšovať kvalitu svojej práce aj tým, že:
- na svojich zasadaniach budú venovať priestor metodickým otázkam,
- budú vypracovávať metodické materiály,
- sa budú angažovať pri zviditeľňovaní a prezentácii školy na verejnosti,
- vypracujú tematické výchovno-vzdelávacie plány, ktoré upravia podľa vzoru vypracovaného vedením školy,
- budú v bezprostrednom kontakte, členovia budú komunikovať o najaktuálnejších výchovných a vyučovacích problémoch,
▪ Členovia metodických orgánov sú zdrojom:
- kvalifikovaných informácií,
- najrýchlejšou odborno-metodicku pomocou,
- priestorom na výmenu pedagogických skúseností, tvorivosti pedagogického zboru,
- tímového riešenia pedagogických problémov,
- jedným zo systémových článkov riadiacej štruktúry školy.